Flyttfågel

Högar av kläder vilar på den lagom stora och fluffiga sängen, och på golvet står papperspåsar och lådor utspridda lite varstans. Rummet är minst sagt en enda stor röra. I vanliga fall hade detta bara varit ett resultat av min årliga städning av klädkammaren (som egentligen sker ungefär var annan månad) men idag var så inte fallet.
Jag håller visserligen på att rensa bland mina saker, men det är inte av de vanliga skälen.
Saken är nämligen den att jag flyttar ut om en dryg vecka!
Ska låna en lägenhet i några månader, flytta hemifrån. Det känns fantastiskt på många sätt och viss, och det här är verkligen något jag velat länge. Eller ja, definiera länge? Jag tycker i alla fall två tre år är rättså lång tid med tanke på att jag nyligen blev myndig.
Fast samtidigt känns det också som ett stort kliv, vilket det ju är!
Ansvarsbiten har jag inga problem med, laga mat, tvätta, städa. Jag är ändå så pass ordentlig av mig att jag inte skulle klara av ett kaos i lägenheten.
Däremot kommer jag troligen sakna min familj mer än jag tror, och det kan säkert bli rätt ensamt i vissa stunder. Fast det är väl det man har pojkvän och vänner till..?
Tror i alla fall att det här kommer bli riktigt bra. Sen har jag kanske jobb på G också!
Allt känns rätt så jävla bra nu, hoppas det håller i sig ett tag!





(Bilder från weheartit!)





Kommentarer
Postat av: josefine

sv: det var det verkligen! :)

2011-10-26 @ 14:09:03
URL: http://josefineca.blogg.se/
Postat av: Gabriella Petkovic

fina bilder

2011-10-26 @ 16:52:51
URL: http://fashionsoul.blogg.se/
Postat av: Julia

Duktig tjej, det blir jättebra alltihopa, inget annat betyder något, njut!

Sen är du fri, min fågel!

2011-10-26 @ 17:07:07
URL: http://shelivesinafairytale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0