Dormire

Att sova.
Sova, sussa, snarka, slumra, snusa, slagga, knoppa, nanna, dåsa, tryna, kvarta, lura. De sex första synonymerna till mitt absoluta favoritverb kom jag på själv men från knoppa och fram till slutet förklarar jag mig icke skyldig. Jag visste inte ens att tryna och kvarta var synonymer till att sova?
"Nu ska jag tryna lite..." fast jo det är förståeligt. Grisar kanske trynar när de sover? Snarkar med trynet då menar jag, tryn tryn tryn.
Även knoppa fungerar ju - klart blommorna knoppar om kvällen när det blir kallt, viker in bladen och säger godnatt till varandra. Men kvarta? Den förstår jag mig inte alls på.
Har inte kunnat sova ordentligt på flera nätter fram tills igår, då sov jag bra. Skönt, sova är en bra sysselsättning.
Måste bara ha varit din förtjänst fin, sover mycket bättre med dig.



fin älskling, du tycker säkert inte om bilden för du tycker inte alltid som jag.
jag tycker den är jättefin, du är jättefin. puss


Kommentarer
Postat av: Erika

det var varmt som bara den. en av de varmaste veckorna de haft i london i år till och med! haha. :)

2011-10-05 @ 14:32:21
URL: http://fogdrunksea.blogg.se/
Postat av: han

du känner mig för väl. tyckte inte om bilden. hittade typ inget fint i den. du är fin. detta är det första jag skriver på datorn hos mamma. nya gamla tangentbordet på knastrrkarnssknt. låter ashögt. puss älsk

2011-10-05 @ 20:31:07
Postat av: Julia

Observera korset i reflektionen i fönstret. Dags att konvertera?

2011-10-05 @ 23:22:11
URL: http://shelivesinafairytale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0