Jupiters kartor

Jag köpte godis, i en burk med Hello Kitty på.
Vet inte om det gör mig barnslig eller överdrivet flickig (varav det sistnämnda jag ogillar att vara) men däremot till sockermissbrukare. Vad för annan ytterst ointressant information kan jag delge i denna blogg?
Jag skrev ett prov i Kartografi, det gick fruktansvärt. Jupiter, vår geografilärare som är gravid med tvillingar och därför lika stor som planeten själv, hade lyckats få med  precis allt det jag inte kunde. Hon hade inte tagit med saker från en endaste sida av det som stod med i boken. PURE EVIL!
Det var bara konstiga grejer hon gått igenom på någon utav alla hemska lektioner.
Jupiter har världens mest monotona röst och ingen som helst passion för sitt arbete. Dessutom så hatar hon vår klass. Jag vet inte vad det är vi gjort, men hon hatar oss.
Så efter att ha genomlidigt en timme av febrilt tänkande och bläddrande i atlas begav jag mig till närmsta trave med sockerlådor. Nu är jag hemma, ätandes minthjärtan och jordgubbstungor och ska snart läsa klart Candide av Voltaire. Tänker verkligen satsa på svenskan.

(Bild från idag, nya favoritskorna och fina tygväskan fick softa bland oktoberlöven)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0